maandag 16 januari 2023

Aubergine-gehaktschotel


                     Aubergine gehaktschotel


Dit is ook weer zo`n gerecht die ik zonder na te denken maak.
Zeker al zo`n kleine 30 jaar staat dat wel 1 keer in de 2 weken op tafel omdat we het allebei superlekker vinden.
In de jaren 90 was Montignac heel populair ,je had het Montignacdieet .

Ik was nog superslank had geen dieet nodig, maar hij had wel bijzondere recepten.
Dit aubeginerecept wat ik in de loop van de jaren voor mezelf wat heb aangepast kwam uit zijn boek.
En zo waren er nog wat recepten die ik nog altijd maak. 
Toen had ik al dat ik meer met groente wilde werken buiten de Hollandse hap.

Aubergine is een fijne groente waar je alle kanten mee op kunt

Het recept van vandaag .

Voor 2 personen heb je nodig;

2 kleine aubergines
250 gram rundergehakt
2 dikke uien
4 knoflooktenen
1 Spaanse peper
peterselie
1  a 2 tomaten
1 bol mozzarella
geraspte mozzarella
zwarte peper
paprikapoeder
gerookte paprikapoeder
theelepel komijnpoeder
ruim olijfolie.


Oven voorverwarmen op 180 graden
Schil de aubergine als een zebra, onderkant er af snijden steeltje laten zitten.
Snijd vanaf  het steeltje plakken , als een waaier 
Olijfolie in een koekenpan en bak de  aubergines een minuut of 5 , je kunt daarna de waaiers iets verder spreiden
Doe in de ovenschaal wat olijfolie en op de aubergines en zet ze in de oven.
Laat ze daar verder bakken tot het gehakt ui mengsel klaar is.
Strooi er zwarte peper op.

Uien knoflook en Spaanse peper fijn snijden ik doe het met de hakselaar van de staafmixer..
Olijfolie in de pan  en het gehakt rul bakken met de droge kruiden.
Is het gehakt bruin het uienmengsel erbij en een minuut of 5 mee laten bakken en goed omscheppen
Het gaat heerlijk ruiken.
Peterselie erbij en vuur uitzetten.


Aubergine kan uit de oven we gaan het gehaktmengsel een beetje tussen de waaiers van de aubergine verdelen en de rest leggen we er boven op.
Strooi er wat geraspte kaas op en leg de plakken tomaat er op.
Daar bovenop  scheur je de mozzarella en  verdeel over de schotel.
Sprenkel er wat olijfolie over .
Schaal gaat voor een uur de oven in.

Na een half uur de oven op 150 graden zetten.





De aubergine schotel is klaar en kan lekker gegeten gaan worden.

De aubegine is zacht en lekker van smaak en ja wat dacht je van het geheel.

Het is echt comforfood

Voor degene die er wat bij willen hebben neem er lekker brood bij  .Mijn man vind dat ook het lekkerst en dan de schaal uitlepelen met brood.
Nog een komkommersalade erbij .
Eet smakelijk en enjoy😍.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.