maandag 23 januari 2023

Gevulde omelet


                               Gevulde omelet

Ik heb zin in een warme lunch, buiten koud dan heb ik niet zo`n zin in sla of salade
Toch lekker gevuld met groente ..Ik maak eigenlijk weer veel teveel groente.
Wil je het echt oprollen en de dag erop meenemen dan wat minder groente nemen.
Ik ben gek op ei , daar kun je me voor wakker maken.
Dit even vlug maken is geen straf.
Neem er wat hüttenkäse bij of cottage cheese. (het is hetzelfde, een jonge kaas  hoog eiwitgehalte en heel weinig zout) 
Het is kwarkachtig met wat korrelige structuur.

Nodig voor 1 omelet

2 eieren
1 lepel room of melk
reepjes paprika
champignons of beukenzwammen ;in plakjes beukenzwammen heel.
peterselie
lente ui
paprikapoeder
peper
olijfolie

1 flinke lepel Cottage cheese
1 lepel citroensap
chilivlokken



Doe als eerste de chilivlokken en citroensap bij de Cottage cheese

Groente wassen en in reepjes snijden
 Beetje olijfolie in de pan en de groente even bakken , champignons wat later toevoegen.
Peper erop en paprikapoeder.
Op het laatst gesneden lente ui.
Groente gaar even op een bord en apart zetten.

Eieren klutsen met wat room of melk.
Peterselie snijden.
Olijfolie in de koekenpan en de eieren bakken.
Peterselie erover strooien en peper.

Als het ei gestold is een keer omdraaien.

De omelet op een groot bord neerleggen
in het midden de gekruide cottage cheese uitsmeren .
De groente erop  en dichtvouwen.

Eet smakelijk😋









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.