vrijdag 3 februari 2023

pasta Burro e tonno


                      Pasta Burro e Tonno


Het officiƫle recept is met ansjovis, dat is wel heel erg zout , ik neem een blik tonijn.
Maar ik kwam ook tegen dat ook dit een origineel Italiaans recept was..En ik denken dat ik wat nieuws had uitgevonden..
De crum die ik er bovenop doet ..dat is niet origineel,dat vind ik lekker voor een beetje bite.
Het is heel simpel, en dat moet ook wel als je je arm slecht kan gebruiken.
Ik hoef niks te snijden ..
Ik neem Panko die bak ik in de olie van de tonijn.(zit amper zout in)
Neem je brood korst eraf verkruimelen of even met de hakselaar van de staafmixer.
Ik vind het ook een supergerecht om te maken in de caravan op vakantie.

Wat heb je nodig voor 2 personen;

200 gram pasta
1 blik tonijn op oliebasis
100 gram roomboter
75 gram panko of broodkruim
60gram walnoten
1a 2 lepels citroensap
peper
zoutarme kipbouillontablet 
pul biber (chilivliokken)



Maak het blik tonijn open en schud de olie in de koekenpan, en bak hier de panko  of broodkruim knapperig is
Is dat gebeurd schud het uit op een bord met keukenpapier.
Rooster de walnoten en breek ze in stukken doe ook op het bord .
Zet een pan water op voor de pasta.

In de hapjespan doe je de roomboter laten smelten en doe er de tonijn in bakken heel langzaam. peper en bouillontablet erbij .

Pasta in kokend water en laat koken tot het gaar is .
Pasta met het aanlengende water in de pan met boter en tonijn, pasta dus niet spoelen met koud water.
Water van de pasta bind de saus ,en roer stevig door.

Bovenop de pasta komt het geroosterde panko en noten.
Simpel of niet ??Maar wel zo lekker.

Omdat ik toch iets van groente wilde heb ik tomaatjes geroosterd in de aifryer met kruiden en olijfolie.
Eet smakelijkšŸ˜‹ wij hebben gesmuld.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.