donderdag 15 december 2022

Gebakken eieren uit het Midden Oosten

 



Gebakken eieren met kruidige yoghurt  op spinazie

Ik houd van de keuken uit het Midden Oosten, ik maak ook regelmatig recepten van Yotam Ottolenhi na of bewerk het .
Een paar kookboeken heb ik van hem.

En zodoende ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de Midden Oosterse keuken

Dit recept komt niet van hem , het recept komt uit de Turkse keuken,
en ik heb het bewerkt naar mijn eigen inzicht.

Dat je met yoghurt  veel kunt doen dat weet ik, het geeft elke keer weer een verassend effect ook met spinazie en gebakken eieren.
Je kunt het als ontbijt eten of als lunch..

Wat heb je nodig voor 1 peroon;

150 gram spinazie
halve stang prei in ringen
1 teen knoflook
olijfolie

2 eieren 
peper paprikapoeder
gerookte paprikapoeder
olijfolie

mix voor de yoghurt

100gram Griekse yoghurt
lepel dille
2 lepels peterselie
zwarte peper
Pul biber  (chilivlokken)

Overige;

2 rondjes geitenkaas
theelepel nigella zaadjes (smaakt naar komijn, en komt uit India)
pul biber
zoete tomaatjes



Meng de Griekse yoghurt met de kruiden

Olijfolie in de pan en bak de prei  als prei bijna klaar is de knoflook erbij en de spinazie peper er over strooien

In een andere koekenpan de eieren bakken in olijfolie met  de kruiden .


Op je bord spinazie met prei .
Daar bovenop de kruidige yoghurt.
Dan de eieren , kruimel de geitenkaas erover. 
schud wat pul biber erover  en de nigella zaadjes.
Tomaatjes erbij.

Wat een lekkere lunch ..












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.