dinsdag 20 december 2022

Lunchsalade met gebakken kikkererwten en gebakken ei


 Lunchsalade met gebakken kikkererwten en ei


Ik eet als lunch ontzettend veel en vaakiets van  spinazie, en je heb natuurlijk ook afwisseling nodig.
Ik heb van alles bij elkaar gezocht en had nog een klein 1 persoons blikje kikkererwten.
Met wat rauwkost moet er toch een salde gemaakt kunnen worden..ook nog een ei..
Genoeg vitamientjes en eiwitten ,en peulvruchten ook goed voor de vezels.

Ik heb ook wel eens kikkerwten gebakken gekruid in de oven als knapperige versnapering en weet dat dat lekker is. 
Het is nu zo klein portie die bak ik wel gekruid even in de koekenpan , kan daarna gelijk het ei gebakken worden.
Maak een grote schaal ervan als bijgerecht voor het diner .
Wat heb je nodig voor deze salade voor de lunch voor 1 persoon ,eigenlijk kan ik zeggen  neem zoveel van alles waar je trek in heb.
Dus schrijf ik op wat je nodig heb

komkommer
tomaat
rode paprika ui
klein blikje kikkererwten
knoflookteen
Griekse yoghurt
peterselie
lenteui
1 ei
granaatappelpitjes (kan ook zonder)
Grove chilipeper (pul biber)
komijnpoeder
gerookte paprikapoeder
zwarte peper
halve theelepel komijn zaad
olijfolie
wijnazijn of appelazijn
citroensap

Alle groente in blokjes snijden op de knoflook na
peper erbij en olijfolie en azijn mengen ermee..

Kikkererwten in vergiet en even afspoelen
Meng in een kom de pul biber met komijn en gerookte paprikapoeder.
Pers de knoflook er boven uit, scheutje olijfolie erbij .
Mengen met de kikkererwten.
Bak ze even in de koekenpan op hoog vuur.
Ze kunnen warm op de salade ,.
Bak gelijk je ei met peper en paprika poeder.
Ondertussen kun je de yoghurt over de kikkererwten doen 
met wat peterselie en granaatappelpitjes eventueel nog wat citroensap of olijfolie
Ei lekker gebakken ..wil je het knapperig doe halverwege wat extra olijfolie erbij op hoog vuur even knapperig bakken.
Het is een Italiaans gebakken ei. 
Ik vind het lekker en maak het bijna altijd op deze manier.
Ei op de salade leggen wat granaatappelpitjes en peterselie.
Het is een koolhydraatbeperkte lunch.
Eet smakelijkšŸ˜‹





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.