dinsdag 13 december 2022

;Sperzieboontjes, pasta blinde-vink-saus

 

          Boontjes met pasta in blinde vink saus


Ovenschotel is meestal simpel en  erg lekker...weet je even niet wat te eten, denk dan eens hier aan .
Het smaakt ook vast met gehakt of speklappen die je klein snijd .
Maar ik heb blinde vinken en die aten we gisteren ook gebakken ,dat ik er nu eigenlijk geen zin in heb .
Ik wilde wat anders ..sperzieboontjes  heb ik nog in huis
.
Als we gezond willen eten wil ik wel veel groente eten .

En ik had wat zakjes pasta liggen  waar maar een beetje in zit....die ga ik eens opmaken, krijgen we wat   beetje ruimte in de bakken.
En weggooien daar doe ik niet aan.

Wat hebben we nodig voor 2 personen;

2 blinde vinken (rundvlees met rundergehakt)
1pond spercieboontjes
1 grote ui
1 teen knoflook
pasta 150gram
1lepel tomatenpuree
geraspte kaas
peper 
paprikapoeder
verse basilicum 
halve zoutarme rundvleesbouillontablet
olijfolie
25 gram roomboter

Boontjes schoonmaken en puntjes eraf .
Kook ze beetgaar.
kook de pasta (zie verpakking). 

Snijd de blinde vinken in plakken  en bak ze in de pan half boter half olijfolie.
Als het vlees bruin kleurt doe er de klein gesneden ui en knoflook bij en bak mee.


Vlees bruin en uien zacht doe er de lepel tomatenpuree bij en roer goed door.
Ik doe water erbij waar de pasta in gekookt word, er zit zetmeel in wat de saus wat bind. Niet veel water nemen , ik heb maar een bodempje saus.
Peper  paprikapoeder en halve bouillontablet verkruimelen  boven de saus.

Verwarm de oven voor op 180 graden.


Doe wat olijfolie in de ovenschaal .
Leg op de bodem de boontjes daar boven op de pasta.
Dan komt de saus met het vlees , waar ik wat verse basilicum gesneden heb en in de saus gedaan .
Daar bovenop komt de geraspte kaas en de schaal gaat 20 minuten de oven in.



Er komt een heerlijke geur uit de oven ,ik zie dat de kaas gesmolten is , we gaan lekker eten.
Je kunt je voorstellen dat we heerlijk gegeten hebben😋

Veel groente goed vlees en wat koolhydraten..voor mij waren het de eerste koolhydraten van de dag..
Als lunch had ik spinazie met een ei.
En wie mij kent weet dat ik `s morgens alleen Griekse yoghurt eet met fruit.



.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.