dinsdag 13 december 2022

Spinazietaartje uit de aifryer

 

                   Spinazietaartje


Gezond taartje voor lunch dan eet ik de helft of als warme maaltijd.
Ik heb een klein springvormpje super om een klein taartje voor jezelf te maken 
of voor 2 personen als bijgerecht of lunchgerecht .
Ik neem altijd verse spinazie, diepvriesspinazie is zo nat.
Het kleine springvormpje past ook in mijn niet te grote airfryer.
Hoef ik geen grote oven voor te verwarmen .
Heb je geen airfryer dan natuurlijk in de oven en voorverwarmen.

      Wat heb je nodig ;

2 plakken bladerdeeg ontdooid
150 gram spinazie 
4 snoeptomaatjes gehalveerd
1 sjalot gesnipperd
1 grote teen knoflook fijn gesneden
2rondjes geitenkaas
1plak cheddarkaas
handje geraspte kaas
mespunt sambal naar smaak
zwarte peper
olijfolie


Schud wat olijfolie in de koekenpan en fruit ui aan daarna knoflook erbij en de sambal
Roer goeddoor.
Winterspinazie kan wat grof zijn snijd het in wat kleinere stukken of babyspinazie nemen.
Spinazie laten slinken bij het ui mengsel in de pan zwarte peper erover strooien cheddarkaas in stukjes bereken en de geitenkaas verkruimelen boven de spinazie
De cheddar bind de spinazie door het smelten.

Springvorm invetten plak bladerdeeg erin leggen tegen de hoge rand aan
tweede plak gebruik je om het te verdelen, het past precies .
Spinaziemengsel erin verdelen
erbovenop de gehalveerde snoeptomaatjes. 
Dan een handje geraspte kaas erover strooien.

Airfryer 200 graden  20 minuten en dan is je taartje lekker knapperig ..gloeiend heet...Laat het wat afkoelen voor je het gaat eten..op de foto zie je wat vocht weg lopen..is het wat afgekoeld dan gebeurd dat niet meer.
Heerlijk gezond  lunch maaltje is dit voor mij .
Waarom alleen voor mij?? 
Mijn man houd dus echt niet van spinazie..snap je toch niet.😄












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.