vrijdag 23 december 2022

Pasta met broccoli roomsaus

 



               Pasta met broccoli roomsaus

Ik heb broccoli in huis ..nu lust ik alle groenten ..maar mijn man is best wel lastig met groente.
Ik ga wat maken wat hij vast lekker vind.
Eigenlijk is het een heel geschikt recept voor kinderen die ook moeilijk groente eten.
Je vind het niet meer terug maar de pasta heeft wel een ontzettend lekkere smaak gekregen.

Voor 2 personen

150 gram pasta
350gram roosjes broccoli
150 gram champignons
1 teen knoflook
100 tot 150 ml room
peper
halve zoutarme groente bouillontabet
grove chilipeper
handje walnoten 
geraspte kaas naar smaak.
olijfolie

staafmixer


Broccoli schoonmaken in roosjes snijden en  gaar koken
Room erbij en halve bouillontabet en peper
met de staafmixer tot saus kloppen.

Zet even weg op zacht vuur


Ondertussen kook je ook je pasta gaar , daarna in de zeef en afspoelen met koud water

In een hapjes pan olijfolie en in plakjes gesneden champignons erbij een gaar bakken met een fijn gesnipperd knoflookteentje

De uitgelekte pasta erbij roer even goed om en de broccoli roomsaus kan erdoor heen geschept worden.
Wat chilivlokken erdoor als je wat pit erin wil.

Handje walnoten erop .

Het is echt zalig ..en mijn man oooh die heeft zo lekker gegeten ..

Ik heb er lekker zalm bij gebakken .
Je kunt het ook zonder vlees of vis eten , neem wat meer walnoten en iets meer kaas ..Dan eet je vegetarisch.

Eet smakelijk.









 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.