zaterdag 28 januari 2023

Groenteburgers


                                 Groenteburgers


Het stond al een tijdje op mijn verlanglijstje om te maken groenteburgers.
Het is de eerste keer en dan zie je gelijk waar de knelpunten liggen.
Ik weet voor volgende keer dat ik ze iets dikker moet maken .
En iets minder zonnebloemolie
Wat smaak aangaat zijn ze top.
Alles moet geleerd worden , en nooit te oud om te leren.

En zo moeilijk is het niet en  als je een staafmixer met hakselaar heb kost het ook niet veel tijd.

Nodig voor 2 personen ;8 burgers

1 winterwortel
halve courgette 
1 ui 
2 tenen knoflook
1 ei 
2 lepels bloem
zwarte peper
1 kleine lepel Vandouvan (of wat je lekker vind aan kruiden)
1 lepel oregano
50 gram geraspte mozzarella
flinke laag zonnebloemolie in de pan waar je in bakt.

Heb je geen hakselaar bij je staafmixer , dan maar lekker de groente raspen.
Alles in een grote schaal bloem ei kruiden en kaas erbij.

Zonnebloemolie in de pan en laat die heet worden, ik controleer altijd met een korst brood of het vet heet genoeg is.
Borrelt het erom heen dan is het vet heet genoeg.

Ik heb een hamburger maker en daar doe ik de groenteburgeres mee maken, maar zoals ik zei ze moeten wat dikker de volgende keer. 
Heb je dit niet dan met 2 lepels of ijsbollenlepel een balletje in het vet en wat naar buiten duwen,
Laat de burgers bruin bakken minuut of 4 aan de ene kant omdraaien en een paar minuten aan kant 2
Uit laten lekken op keukenpapier als je ze uit het vet haalt.
De volgende serie  bakken en daarna lekker eten.
Eet smakelijkšŸ˜‹












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.