donderdag 19 januari 2023

Paddenstoelen met ui , knoflook en citroenricotta

Paddestoelenmet ui knoflook en citroenricotta


 Pannetje herfst kun je het ook noemen 2 soorten paddenstoelen veel ui veel knoflook en ik doe er nog een klein glaasje anijsdrank bij (Pernod of Ouzo)

Geeft het pit en ruikt lekker..Maar ik laat iedereen vrij om alcohol te gebruiken of niet.Alcohol verdampt en de smaak en reuk blijft.

Van Ottolenghi heb ik wel geleerd wat je met kruiden en kaasjes kunt doen..

Die ricotta met citroen heb ik eerder gemaakt en dat is lekker bij een gerecht..

Ik voeg wel meer toe als dat hij doet.Ricottta is zacht van smaak bevat bijna geen zout en weinig vet

Ik maak er spercieboontjes bij..

Runderbraadworstjes bak ik in de airfryer , net zo makkelijk en geen vet nodig.

Ik schrijf het erbij ,je hoeft er niks bij te nemen of je neemt een ander eiwitproduct

Ik kan gelijk mijn nieuwe hapjespan uitproberen.

Het is een licht verteerbare maaltijd ..Maar toch heel gezond.


Nodig voor 2 personen

200 gram witte of kastanje paddenstoelen
150 gram paddenstoelen naar keus ,ik gebruikte beukenzwam
3 uien
6 teentjes knoflook
thym gedroogd of vers
groentebouillontablet
200ml bouillon
zwarte peper naar smaak
handje peterselie
handje muntblaadjes 
Pul biber
borrelglas Pernod of andere anijsdrank.
30 gram roomboter
scheut olijfolie



100gram Ricotta
zest van 1 citoenschil
1 lepel citroensap
peper
Dit kun je ruim van te voren maken.


Uien en knoflook schoonmaken en ui grof snijden knoflook fijn
Olijfolie met roomboter in de pan en laat smelten
Is  het uit gebruist uien en knoflook in de pan en heel  zacht laten bakken.

Champignons in plakken snijden  en de beukenpaddestoelen heel laten 
De champignons kunnen er bij en laat ze even mee bakken.

Groentebouillon erbij (kokend water met halve groente bouillontablet erbij.)
Laat het op hoog vuur inkoken.
Peper en thym erbij.
Is het bijna ingekookt de Pernod erbij en de Pul Biber (chilivlokken)
Op het laatst de peterselie erbij.

Ik heb ondertussen boontjes gekookt en doe het in de pan van de paddenstoelen
Je kunt er ook een andere groente bijnemen ..alles smaakt bij paddenstoelen.
Ik heb alles klaar en gaan lekker eten
Eet smakelijk en enjoy









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.