maandag 12 juni 2023

Paksoi salade met pindasaus


 Paksoi salade met pindasaus


Als het warm weer is dan is er niks lekkerder als een salade die veel smaak heeft
En ook als het warm weer is , is groente heel belangrijk .
Paksoi bevat veel Vit A , Vit C. weinig koolhydraten.
Een gezonde groente .
Ik eet het vaak gewokt bij een Chinese maaltijd , ik wil hem wel eens als salade uitproberen .
Het is een knapperige groente .
Ik  doe het witte gedeelte eerst wokken .Het groene gedeelte laat ik rauw,

Van tevoren maak ik de pindasaus die ik laat afkoelen
Maak hem wat dunner als normaal,


Wat hebben we nodig.

1 stronk paksoi
halve komkommer
lenteui
handje ongezouten cashewnoten
pindasaus 
1 lepel sesamolie
1 lepel citroensap
zonnebloemolie om te bakken.
peper
pindasaus



Pindasaus is klaar.
Paksoi snijden witte gedeelte in halve maandjes of ringen en even wokken in de zonnebloemolie.
Laten afkoelen.
Het groen van de paksoi erbij , maak een marinade van sesamolie en citroensap en peper
Schenk het over de paksoi
Komkommer in plakken en stukken snijden over de paksoi verdellene de cashewnoten erover strooien
De afgekoelde pindasaus er voorzichtig op de salade drippen .
Wij aten er kippenpoten bij en knolselderij steaks bij die uit de oven kwamen.
Weinig om kijken naar.
En ook de knolselderij steak is heerlijk met wat pindasaus
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.